TED (konferencja)

Konferencje TED odbywają się na całym świecie. Za; źródło

Konferencje TED odbywają się na całym świecie. Za; źródło

TED (Technology, Entertainment and Design) – konferencja naukowa organizowana przez amerykańską fundację non-profit Sapling Foundation. Jej celem jest popularyzacja – jak głosi motto – „idei wartych rozpowszechniania”. (…) Ich celem jest umożliwienie realizacji projektu mającego zmienić świat. Każdy mówca dostaje maksymalnie 18 minut. Wśród najważniejszych uczestników było wielu wybitnych (ale i ilu manipulatorów informacji) naukowców, polityków, przedsiębiorców i działaczy społecznych, m.in.: Gordon Brown, Bill Clinton, Richard Dawkins, Bill Gates, Jane Goodall, Stephen Hawking, Naomi Klein, Colin Powell. Oprócz oficjalnych konferencji TED są także TEDx (TEDx, x – independently organized event), niezależne i organizowane lokalnie, podlegające niektórym regułom TED. (wiki)

Poniżej będę zamieszczał materiały z prezentacji owych konferencji przetłumaczone na język polski. Do każdego napiszę krótką recenzję każdej prelekcji lub moje moje odczucia w omawianych kwestiach.

youtube logo Język uczuć – Alex Willcock – napisy PL TEDxGlasgow 

Wykorzystanie internetu w celach marketingowego biznesu w oparciu o naiwność ludzką wykorzystując slogan „bezpłatnych usług”  z portalami społecznościowymi włącznie. Autorem prelekcji jest Alex. jest biznesmenem, którego zainteresowania i doświadczenie obejmują rozwój nowoczesnego marketingu

Alex Willcock

Alex Willcock

bazującego na emocjach, oraz preferencji osób na podstawie działalności w świecie online (Internetu). Swoje badania opiera gównie na analizie internetowych śladów  (m.in za pomocą portali społecznościowych) oraz marketingowych badań psychograficznych z wykorzystaniem obrazów . W 2009 r Willcock otrzymał patent na:

metody imagini (obrazowe) oraz system komputerowego wyszukiwania i dopasowanie obiektów multimedialnych przy użyciu emocjonalne preferencji.

Moim zdaniem jest to dokładnie to samo działanie na których opiera się np. taki gigant internetowy jak np. Google. Ba, czy nawet wywiad lub inne departamenty inwigilacji (wykorzystując bazy danych, szczególnie z upodobaniem na portale społecznościowe. (tylko ktoś wpadł na pomysł, że oprócz bezpieczeństwa narodowego można na tym dużo zarobić) Patrz np.

Wracając do tematu – w tym wypadku działania są skierowane na potencjał konsumpcyjny.  Ale zasada pozostaje ta sama. Nieświadomość i slogan „darmowy” w internetowym świecie jest złudnym wyobrażeniem, który z premedytacją jest wykorzystywany przeciwko nam samym. Alex jako biznesmen niby delikatnie nam o tym wspomina (czas od 10 min.) ale suma sumarum potwierdza istnienie olbrzymiej niszy – potencjału rynkowego bazującego na preferencjach (trendach) społecznych uzyskując je w sposób praktycznie darmowy. Nie dziwi więc fakt, że rynek ten szacuje się nawet na 700 mld dolarów.

Wniosek? Jesteśmy wykorzystywani na każdym kroku. Internet staje się naszym najefektywniejszym narzędziem naszej zguby -zdrajcą naszej prywatności, którą sami z uśmiechem na ustach ujawniamy!

Dodatkowe info:

youtube logo Szkoły zabijają kreatywność Ken Robinson

youtube logoColin Stokes: Jak filmy uczą męskości

Kiedy 3-letni syn Colina Stokesa zobaczył fragment „Gwiezdnych Wojen”, momentalnie popadł w obsesję. Ale jakie przesłanie wyniósł z klasyka SF? Stokes apeluje o więcej filmów z pozytywnym przesłaniem dla chłopców, gdzie współpraca jest bohaterstwem, a szacunek dla kobiet jest równie męski, co pokonywanie czarnych charakterów. (Nagrane na TEDxBaconStreet) (www.ted.com)

youtube logo Susan Savage Rumbaugh – Delikatna genialność Bonobo

Prezentacja materiału z badań i obserwacji gatunku naczelnych – BONOBO. Jak widać, nie jesteśmy gatunkiem aż tak różnym od innych, by twierdzić, że wszyscy są daleko za nami. Podobieństwa między nami a bonobo nie są przypadkowe i wskazują iż mamy kolejny argument na rzecz naukowej teorii ewolucji.

Dodatkowe informacje dotyczące TED

Ripsonar